حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیر ایرانی در دهه کرامت سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس
سرخط خبرها

تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطراف حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۴۳۷۵۷
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطراف حرم مطهر رضوی
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تشدید نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطراف حرم مطهر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد موسوی در جلسه با بازرسان دفاتر و شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری استان اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر استان، بازرس تشکل‌های گردشگری در خط مقدم نظارت بر ارائه خدمات قرار دارند و بازرسی‌ها در مرحله اول توسط آن‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که بازدید‌های نظارتی و پیگیری‌های بازرسان تشکل‌های حرفه‌ای نتیجه نداد در مرحله بعد از دیگر ابزار‌های قانونی نظارتی استفاده و با متخلفان برخورد خواهد شد. بازرسان محور‌ها و مطالب اعلام شده را به دقت بررسی و گزارش‌های بازرسی را برای اقدامات بعدی ارائه کنند.

موسوی با اشاره به اینکه رضایت‌مندی زائران در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر زائران در اطراف حرم مطهر رضوی حضور دارند، بازرسی تمامی دفاتر و شرکت‌های فعال در این محدوده قبل از آغاز سفر‌های نوروزی بازرسی و اقدامات لازم در خصوص این دفاتر و شرکت‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بر ضرورت رعایت شئونات در دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید کرد و گفت: رعایت شان شهر امام رضا (ع) و تکریم زائران باید مورد توجه ویژه بازرسان قرار گیرد و در ارزیابی بازرسان لحاظ شود.

موسوی افزود: با توجه به اینکه سفر‌های نوروزی خانواده محور بوده و بیشتر زائران با خودرو‌های شخصی به مشهد سفر می‌کنند، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری مسیر‌های منتهی به مشهد در دستور کار قرار دارد.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به رویکرد‌ها و برنامه‌های این ستاد عنوان کرد: مهم‌ترین معروف‌های مورد توجه شامل امام رضا (ع)، وطن دوستی، حس تعلق‌گرایی و هویت، ازدواج، مسابقات ملی و مهم‌ترین منکرات مورد توجه شامل فساد، فقدان شایسته سالاری و تبعیض است.

 وی ادامه داد: هر اقدامی که در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود، باید ۳ راهبرد رضایت‌مندی مردم، امیدبخشی در جامعه و انسجام اجتماعی را نیز مد نظر قرار دهد.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز با اشاره به نقش دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در رضایت‌مندی زائران و مسافران در این جلسه گفت: بازرسی از دفاتر و خدمات مسافرتی گردشگری به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود و با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دفاتر و شرکت‌ها موظفند نرخ‌ها را به طور کامل رعایت کنند و بازرسان نیز با جدیت این موضوع را رصد، پیگیری و در صورت مشاهده تخلف گزارش کنند.

همچنین جواد میبدی‌نیک، مسئول امور دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان در این جلسه اظهار کرد: طرح پایش و نظارت از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اجرا و در حال حاضر ۴۸۵ شرکت و دفتر خدمات مسافرتی فعال در استان وجود دارد که تعداد ۱۲۵۴ نفر در این صنعت اشتغال مستقیم دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های بازرسی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی مشهد گفت: مشهد به ۱۸ منطقه جهت بازرسی تقسیم شده و ۱۸ بازرس امر نظارت بر مناطق مختلف مشهد را با جدیت انجام می‎‌دهند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، میبدی‌نیک ادامه داد: برای اجرای برنامه‌های نظارت بر دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی از نظرات کارشناسان و پیشکسوتان این عرصه استفاده شده و افراد پیشکسوت مسئولیت نظارت بر تیم‌های بازرسی را برعهده دارند.

منبع: ایسنا 

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->